3rd International Bioeconomy Congress

Den 3. internationale bioøkonomikongres i Baden-Württemberg vil være et tværfagligt og interdisciplinært møde for eksperter og interessenter dedikeret til systemiske tilgange til en bæredygtig bioøkonomi.

Oplysninger om arrangementet

mandag 21. september 2020, kl. 09:00 - tirsdag 22. september 2020, kl. 17:00

University og Hohenheim, Stuttgart

Dette års kongres, “The contribution of Bioeconomy to the Green Deal”, vil drøfte, hvordan innovative produkter, processer, principper og regionale kredse kan bidrage til at afbøde klimaændringer, reducere forurening, støtte ressourceeffektivitet og andre bæredygtige udviklingsmål (SDG). Cirkulær økonomi og brugen af digitalisering til smarte og bæredygtige processer vil blive fremhævet som vigtige koncepter.

På to spændende dage kan deltagerne forvente interessante foredrag, original forskning, praktiske eksempler og livlige diskussioner.

Call for contribution er åben indtil 15. april 2020. Vi leder efter mundtlige og plakat præsentationer vedrørende følgende emner ( se website for at se den komplette beskrivelse af emnerne):

Smarte landbrugs- og fødevareproduktionssystemer

· Brug af det alsidige potentiale fra mikroorganismer og enzymer til en cirkulær bioøkonomi

· Udnyttelse af bioraffinaderier

· Koncepter og systemer om biointelligens

· Nye materialer og innovative produkter fra biomasse

· Overgangen til en bæredygtig bioøkonomi

Kongressen afholdes af fire ministerier i Baden-Württemberg (the Ministry of Science, Research and the Arts, the Ministry of Rural Affairs and Consumer Protection, the Ministry of Economic Affairs, Labour and Housing and the Ministry of the Environment, Climate Protection, and the Energy Secto), BIOPRO Baden-Württemberg GmbH og University of Hohenheim.

For yderligere information om konferencen besøg konference websitet. Du kan også tilmelde dig her for at være sikker på at få alle informationer om konferencen og få besked om, hvornår tilmeldingen til konferencen åbner.