CBIO webinar: Produktion og brug af biokul i den grønne omstilling - Teknologier, muligheder og miljøhensyn

Uanset om du er forsker, politiker eller arbejder i industrien, er dette webinar et must at deltage i for alle, der er involveret i bæredygtigt landbrug, miljøpolitik og den bredere grønne omstillingsbevægelse.

Det kommende webinar fra CBIO, Center for Cirkulær Bioøkonomi ved Aarhus Universitet, fokuserer på biokuls afgørende rolle i Danmarks miljøstrategi. Webinaret vil kaste lys over de seneste fremskridt inden for biokulproduktion, dets anvendelser og de tilhørende miljøhensyn, der er i overensstemmelse med Danmarks ambitiøse klimamål.

Webinaret kommer i kølvandet på Danmarks Trepartsaftale, en ny og skelsættende politisk aftale, der understreger biokul og pyrolyse som essentielle elementer i reduktion af CO2-emissioner fra landbruget. Trepartsaftalen anerkender biokul som et af de mest effektive værktøjer til kulstofbinding og fremhæver nødvendigheden af ​​at integrere disse teknologier i Danmarks landbrugspraksis for at opfylde sine klimamål.

Eksperter fra forskellige universiteter vil præsentere banebrydende teknologier, udforske biokuls vidtrækkende muligheder og miljøaspekter. Deltagerne vil få værdifuld indsigt i, hvordan biokul kan tjene som en bæredygtig løsning til kulstofhåndtering og jordforbedring, der bidrager til den grønne omstilling.

Dato og tidspunkt: 18. september fra kl. 13-15

Det er online, og deltagelse er gratis.

Læs programmet og registrer dig HER

*Webinarer vil blive optaget og lagt på CBIO's hjemmeside