BioSC International Summer School 2020 – “From plants to pilot plant” - Online!

Kom på sommerskole og lær om bioøkonomi. Pga. Covid-19 situationen er sommerskolen nu blevet online, så ingen skal rejse for at kunne deltage.

mandag 24. august 2020, kl. 09:00 - fredag 28. august 2020, kl. 15:30

Online

Sommerskolen henvender sig hovedsageligt til ph.d.-studerende, masterstuderende og tidlige postdocs med forskningsfokus på og/eller interesse for bioøkonomi. Det finder sted den 24. - 28. august 2020

Til alle jer, der allerede har søgt om at komme med, jeres ansøgninger er stadig gyldige, men vi forlænger nu ansøgningsfristen den 12. juli 2020.

Ansøg på https://www.biosc.de/application_summerschool_2020 ved at uploade dit CV, et motivationsbrev og dit seneste kandidatcertifikat. De kandidater, der bliver udtaget får besked senest i begyndelsen af ​​august 2020.

Den internationale sommerskole har til formål uddanne talentfulde unge forskere tværfagligt, øge deres opmærksomhed og skabe en dybere forståelse af en bæredygtig bioøkonomi. Programmet vil dække hele processen, der starter med bæredygtig biomasseproduktion efterfulgt af eksempler på fermenteringskoncepter og efterfølgende forarbejdning. Derudover vil der blive taget hensyn til substratanalyse og økonomisk evaluering. Udover keynote-præsentationer vil programmet designes - på trods af at det er virtuelt - interaktivt, herunder øvelser og casestudier om de forskellige emner i dette meget innovative felt inden for fremtidens biobaseret procesudvikling.

Vi vil oprette en dagsorden, der tilbyder plenumssamtaler, livestreams og videoer, men også nok pauser og interaktivt arbejde og øvelser i mindre grupper til at imødekomme de specifikke behov i en online sommerskole.

Følgende emner vil blive dækket:

• "Bæredygtig plantebiomasseproduktion"
  • "Opbygning af raffinaderiet"
  • "Bestemmelse af lignocellulose"
  • "Bæredygtighedsvurdering"
  • "Casestudier"

Find mere information og programmet på https://www.biosc.de/summerschool_2020.

Deltagelse er gratis.

Tilmelding er åben nu!