Åbent Hus: Fremtidens proteinfoder skal komme fra græs

Forskningsprojekterne GO-GRASS og GRØNBIORAF undersøger hvordan græsprotein kan blive bæredygtigt alternativ til importeret soja. Den 24. august holder projekterne et åbent hus-arrangement på Aarhus Universitet i Foulum, hvor alle interesserede er velkomne.

Tirsdag 24. august 2021,  kl. 10:00 - 12:00

AU Foulum

Den globale efterspørgsel efter soja til dyrefoder lægger et enormt pres på naturområder og biodiversitet i de områder, hvor produktionen finder sted. Derfor undersøger forskere fra Aarhus Universitets Center for Cirkulær Bioøkonomi (CBIO), om græsprotein kan blive et lokalt og bæredygtigt alternativ til sojaimport. Det sker bl.a. i regi af det EU-finansierede projekt GO-GRASS og det GUDP-finansierede projekt GRØNBIORAF.

Den 24. august kl. 10-12 holder GO-GRASS og GRØNBIORAF et åbent hus-arrangement, hvor alle interesserede er velkomne.

GO-GRASS er vært for en let frokost til deltagerne i åbent-hus arrangementet.

Tilmelding på dette link.